Czy reklama na samochodzie jest skuteczna?

27 lipca 2020

Jednym z fundamentów skutecznej komunikacji marketingowej jest dotarcie do możliwie jak największej grupy odbiorców. Współcześnie tradycyjne przekazy coraz bardziej tracą na znaczeniu i wymuszają poszukiwanie bardziej kreatywnych rozwiązań. Wiele firm decyduje się na zamienienie floty aut w mobilne nośniki treści. Sprawdźmy, czy reklama na samochodzie jest skuteczna.

Reklama na samochodzie jest szczególnie ceniona ze względu na swoją wszechstronność. Można wykorzystać ją prowadząc zarówno biznes lokalny, jak i o znacznie większej skali. W przypadku zastosowania tego narzędzia marketingowego nie ma również praktycznie żadnych ograniczeń odnośnie branży. Za pomocą oklejania aut swoją działalność promują m.in. firmy budowlane, zajmujące się sprzedażą mebli czy oferujące organizację przyjęć dla dzieci. Wystarczy mieć kreatywny pomysł i zlecić profesjonalne wykonanie car wrappingu.

Reklama na samochodzie – jak wzbudzić zainteresowanie odbiorców?

Odbiorcy przekazów marketingowych coraz częściej zdają się być przytłoczenie ich nachalnością i wszechobecnością. Reklamy atakują ich w telewizji, radio czy internecie. Jednak, co ciekawe, te umieszczone na samochodach nie wzbudzają negatywnych emocji. Stojąc w korku lub nawet przechodząc obok ulicy czy parkingu, odbiorcy sami zainteresują się przygotowanym przekazem. Jeśli dodatkowo został on wykonany na bazie kreatywnego pomysłu, tym większe są jego szanse na przykucie uwagi. Co ważne, informacje umieszczone na pojazdach mogą na długo zapaść w pamięć, dzięki temu że odbiorcy spotykają się z nimi wielokrotnie w różnych okolicznościach.

Skuteczność reklamy nie bazuje jednak wyłącznie na wzbudzeniu zainteresowania. Przygotowany przekaz powinien zachęcić do bliższego zainteresowania się ofertą lub podjęcia decyzji zakupowej. Na samochodzie nie może zatem zabraknąć kluczowych informacji, które pozwolą odbiorcy na wykonanie właściwych kroków. Nawet najbardziej chwytliwe hasło nie pomoże, jeśli projekt nie będzie uwzględniał czytelnego podkreślenia nazwy przedsiębiorstwa, numeru telefonu, adresu stron www lub siedziby firmy.